Ze świata 26 kwietnia 2020

NCAA otwiera się na sponsorów

National Collegiate Athletic Association (NCAA) może podjąć niebawem przełomową decyzję. Jaką?

Organizacja rozważa umożliwienie sportowcom z dywizji I zarabiania pieniędzy z umów sponsorskich i wizerunkowych, które ci będą mogli zawrzeć samodzielnie.

Zmiany w przepisach, które pozwoliłyby sportowcom na zarabianie pieniędzy na ich nazwiskach, wizerunkach i podobieństwie, są podobno sprawdzane przez odpowiednie organy na uczelniach.

Co ciekawe, żadna odzież lub materiały z oznaczeniami szkoły nie będą mogą być używane przez sportowców w ich indywidualnych działaniach promocyjnych. Podobno sportowcy byliby również zobowiązani do ujawnienia finansowych warunków kontraktów swoim sekcjom sportowym.

Aby poradzić sobie ze zaktualizowanymi przepisami, NCAA będzie dążyć do stworzenia mechanizmu oceny potencjalnych transakcji pod kątem uczciwej wartości rynkowej i wykrycia potencjalnej korupcji.